חרבות ברזל

סקירה חודשית דצמבר 2023 – התעסקו עם הכלכלה הלא נכונה

בדפדוף ברשתות החברתיות נתקלים בפרו-פלסטינאים שמנסים להוכיח שישראל מפסידה, אך באופן מעניין הטיעונים (השקריים) הם לא על איבוד שטחים או מספר הרוגים אלא בעיקר כלכליים, מתוך ההכרה שחלק גדול מהעוצמה של ישראל נשען על הכח הכלכלי שלה.

לקריאה »
חרבות ברזל

סקירה חודשית נובמבר 2023 – האם הזמן פועל לטובתנו?

המערכה בעזה רחוקה מסיום, מומחים מסבירים שאפילו בצפון הרצועה עוד נותרו לצה"ל "מעוזים קשים", ובמקביל המתח מול חיזבאללה מתגבר ועוד לפני שהזכרנו את ההסלמה מול החות'ים בתימן. אז למה ככל שהזמן עובר שוק ההון המקומי דווקא נהיה רגוע יותר?

לקריאה »
השקעות

מה יקרה לכלכלה אם חזית הצפון תתלקח? – גלובס

לאחרונה נראה שהבורסה והשקל מתאוששים מהירידות שאפיינו את תחילת המלחמה, אבל מומחים מסבירים שהמומנטום החיובי תלוי בכך שהזירה הצפונית לא תתלקח • מה יקרה אם המלחמה תתרחב? הכלכלן שמנבא נפילה בשווקים והורדת דירוג, מול זה שטוען כי "הסיכון כבר מתומחר"

לקריאה »
הכנה לפרישה

תכנון מוקדם לפרישה

על פי דו״ח העוני האלטרנטיבי בישראל מספר 18 של ארגון לתת לשנת 2020 – קשישים וניצולי שואה מהווים 27.7% מכלל הנזקקים הפונים לקבלת סיוע מהעמותה, ו-91% מהקשישים הנתמכים על ידי העמותה מעידים כי קצבת אזרח ותיק אינה מאפשרת להם או מאפשרת להם באופן חלקי בלבד, למלא את צרכיהם הבסיסיים למחיה בכבוד.

לקריאה »
השקעות

כרגע כולם חוששים, אבל בסוף יהיה בארץ שיטפון של כספים – כלכליסט

הכלכלן אמיר כהנוביץ' צופה כי המשק ייכנס למיתון בעקבות המלחמה ומעריך שלאחריו יהיה ריבאונד כלכלי: בנק ישראל ייאלץ להוריד את הריבית והאוצר יצטרך להזרים כספים כדי לעורר את הכלכלה. "עכשיו יש קיפאון אבל ניסיון העבר מלמד שזה זמני"

לקריאה »
דילוג לתוכן